Olycksfallsförsäkringar

Utöka ditt försäkringsskydd genom att teckna en olycksfallsförsäkring till ett förmånligt medlemspris.

Olycksfallsförsäkringen Primus för vuxna

Olycksfallsförsäkringen Primus är ett flexibelt och förmånligt alternativ när du vill välja en olycksfallsförsäkring efter din livssituation. Du behöver inte fylla i någon hälsodeklaration och försäkringen börjar gälla omedelbart. Försäkringen gäller både på arbetet och på fritiden. För att få medlemsrabatten ska du ha ett giltigt medlemskap hos Tehy.

• Med detta försäkringsskydd bereder du dig på vårdkostnader som orsakas av ett olycksfall på upp till 50 000 euro utan självrisk.
  • Med detta försäkringsskydd får du dagpenning när du råkar ut för kortvarig arbetsoförmåga som orsakas av ett olycksfall.
  • Självrisktiden för försäkringsskyddet är 7 dagar och syftet med det är att utesluta de dagar av arbetsoförmåga från försäkringsskyddet för vilka arbetsgivaren ofta betalar lön.
  • Med försäkringsskyddet för bestående men tryggar du din framtid i händelse av att du får men för livet till följd av ett olycksfall.
  • Försäkringsskyddet täcker endast dödsfall orsakade av olycksfall och engångsersättning på 25 000 euro utbetalas till den av dig angivna förmånstagaren.

Läs mer på kalevavakuutus.fi/vakuutukset/aikuisen-tapaturmavakuutus

Tilläggsskyddet Selviytymisturva värt 2 000 euro som tilläggsförmån

Samtliga Primus-försäkringar omfattar som tilläggsförmån det premiefria tilläggsskyddet Selviytymisturva värt 2 000 euro. Tilläggsskyddet Selviytymisturva utbetalas i samband med dödsfallet.