Välkommen till den förnyade webbplatsen tehy.fi – vi förbättrade förstasidan, menyn och webbplatssökningen

Vi förnyade förstasidan, menystrukturen och webbplatssökningen på Tehys webbtjänst. Nu är det ännu lättare att använda webbplatsen.

Förra våren frågade vi användarna hur bra Tehys webbplats betjänar. På basis av resultaten var de viktigaste utvecklingsobjekten

• förstasidan
  • webbplatsens meny och
  • webbplatssökningen.

Dessa har nu förnyats för att tillgodose användarnas behov bättre. Förnyelsen gör det lättare att bland annat navigera på webbplatsen och hitta information. Förnyelsen har gjorts för de finska, svenska och engelska sidorna för både mobil- och skrivbordsvyerna.

Webbplatsen har fortfarande samma innehåll som tidigare, nu är den bara bättre organiserad och informationen är lättare att hitta.

Aktuella teman presenteras på förstasidan

Förstasidan på Tehy.fi genomgick en formförändring. Aktuella teman och kampanjer på den nya förstasidan syns bättre. Med en blick får du en bild av vilka frågor som är aktuella för tehyiterna. Det är lätt för besökaren att gå från förstasidan för att läsa bland annat bloggar och nyheter i tidskriften Tehy. Kommande utbildningar och evenemang presenteras också. Förstasidan uppdateras kontinuerligt i och med det aktuella innehållsflödet, och därför lönar det sig att besöka förstasidan regelbundet.

Populära innehåll kan hittas via menyn

Vi gjorde menyn tydligare och synligare. De populära innehållen uppfattas snabbt i menyn. Det är lätt att se de centralaste medlemsförmånerna, och innehållet i anknytning till arbetsvillkoren har grupperats mer logiskt. På mobiltelefonen hittar du menyn som tidigare via hamburgarikonen (de tre strecken).

I menyn finns fyra så kallade superavsnitt, det vill säga huvudnivåer:

1. I avsnittet För medlemmar hittar du bland annat medlemsförmåner samt information om medlemskap och arbetsvillkor
  2. Avsnittet Bli medlem i Tehy är riktat till användare som vill bli medlemmar. Det är så lätt som möjligt att ansluta sig som medlem.
  3. I avsnittet Om oss finns bland annat innehåll i anknytning till Tehys verksamhet, såsom publikationer och utredningar, utlåtanden samt Tehys strategi.
  4. Avsnittet Operatörer visas för Tehys operatörer som loggar in på webbplatsen. I avsnittet finns innehåll som är avsett endast för operatörerna.

Aktuellt innehåll, såsom meddelanden, bloggar och nyheter, finns i följande avsnitt: För medlemmar, Bli medlem i Tehy och Om oss. I avsnittet Operatörer finns som tidigare aktuellt innehåll för operatörer.

Förbättringar i webbplatssökningen

Webbplatssökningen förnyades, vilket gör det ännu lättare att hitta innehållen på webbplatsen. Du kan skriva in sökordet direkt bredvid sökikonen i övre menyn och sökningen ger resultaten genast. Sökfältet fungerar i den övre menyn på varje sida.

En sökning i den övre menyn visar ett begränsat antal sökresultat, medan den egentliga söksidan ger alla sökresultat som är relaterade till sökordet. Till den egentliga söksidan kommer du som vanligt genom att klicka på sökikonen.

Inloggningen på webbplatsen och i e-tjänsten är oförändrad

Inloggningen på webbplatsen har inte ändrats. Tehyiterna kan logga in på webbplatsen på samma sätt tidigare. De ser innehåll som är avsedda endast för medlemmar, till exempel koder som behövs för att lösa in medlemsförmåner eller webbinarier avsedda för medlemmar. Som operatör får man se avsnittet Operatörer, där det finns innehåll som är avsedda endast för operatörer.

Även inloggningen i e-tjänsten fungerar på samma sätt som tidigare. I e-tjänsten kan du sköta många av dina medlemsärenden, bland annat uppdatera dina uppgifter, skicka frågor till Tehys experter och betala medlemsavgiften.