Sosiaalinen media ja työsuhde

Työnantajalla ei ole oikeutta kieltää työntekijää kertomasta omista kokemuksistaan sosiaalisessa mediassa eli somessa. Työnantaja ei myöskään voi kieltää työntekijää antamasta haastatteluita tai olemasta yhteydessä mediaan.

Sosiaalisella medialla eli somella on merkittävä rooli sote-alan työpaikoilla ja tehyläisten elämässä. Se on tärkeä tiedonvälityksen, vertaistuen ja ammatillisen kehittymisen väline. Tehyläiset voivat seurata alan uusimpia suosituksia, osallistua keskusteluihin ja jakaa kokemuksiaan kollegoiden kanssa niin Suomessa kuin kansainvälisestikin. Sosiaalinen media on myös tehokas työkalu työnantajille, sillä sen avulla voidaan esimerkiksi rekrytoida uusia osaajia, viestiä työpaikan arvoista ja lisätä organisaation näkyvyyttä.

Sosiaalinen media tuo mukanaan myös haasteita, kuten yksityisyyden suojaan liittyvät kysymykset sekä työn ja vapaa-ajan rajojen hämärtyminen. Jokaisen sote-alalla työskentelevän on tärkeää tiedostaa vastuullisen somen käytön periaatteet.

Sosiaalinen media työpaikalla

*

Tehy somessa – pysy ajan tasalla!

Tehyn somekanavat ovat täynnä ajankohtaista tietoa, rohkeita kannanottoja ja jäsenille tärkeitä uutisia. Seuraamalla meitä pysyt kärryillä edunvalvonnasta, työelämän muutoksista ja yhteisömme kuulumisista.