Tervetuloa uudistetulle tehy.fi-sivustolle – paransimme etusivua, valikkoa ja sivustohakua

Uudistimme Tehyn verkkopalvelun etusivun, valikkorakenteen ja sivustohaun. Sivusto on nyt entistä helppokäyttöisempi.

Kysyimme käyttäjiltä, kuinka hyvin Tehyn verkkosivut palvelevat. Tulosten perusteella tärkeimmät kehityskohteet olivat

• etusivu
  • sivuston valikko ja
  • sivustohaku.

Nämä on nyt uudistettu, jotta ne vastaavat paremmin käyttäjien tarpeisiin. Uudistukset helpottavat muun muassa sivustolla liikkumista ja tiedon löytämistä. Uudistukset on tehty suomen-, ruotsin- ja englanninkielisille sivustoille sekä mobiili- että desktop-näkymiin.

Sivustolla on edelleen kaikki samat sisällöt kuin ennenkin, nyt vain paremmin järjesteltynä ja löydettävissä.

Etusivulla ajankohtaiset teemat esillä

Tehy.fi-etusivu koki muodonmuutoksen. Uudella etusivulla ajankohtaiset teemat ja kampanjat ovat entistä paremmin esillä. Yhdellä silmäyksellä saa kuvan, mitä tehyläisiä koskettavia asioita on meneillään. Kävijän on helppo siirtyä lukemaan muun muassa blogeja ja Tehy-lehden uutisia. Tulevat koulutukset ja tapahtumat ovat myös esillä. Etusivu päivittyy jatkuvasti ajankohtaisen sisältövirran myötä, ja siksi etusivulla kannattaakin vierailla säännöllisesti.

Suositut sisällöt löytyvät valikon kautta

Valikko tuotiin aiempaa selkeämmin näkyville. Suositut sisällöt hahmottuvat valikosta nopeasti. Keskeiset jäsenedut erottuvat hyvin, ja työehtoihin liittyvät sisällöt on ryhmitelty entistä loogisemmin. Mobiilissa valikko löytyy entiseen tapaan hampurilaisvalikko-painikkeesta (kolme viivaa).

Valikossa on neljä ns. superosiota eli päätasoa:

1. Jäsenelle-osiosta löytyvät mm. jäsenedut sekä jäsenyyteen ja työehtoihin liittyvä tieto.
  2. Liity Tehyyn -osio on suunnattu käyttäjille, jotka haluavat liittyä jäseneksi. Liittyminen on mahdollisimman helppoa.
  3. Tietoa Tehystä -osioon on koottu mm. Tehyn toimintaan liittyviä sisältöjä, kuten julkaisut, lausunnot sekä Tehyn strategia ja brändi.
  4. Toimijoille-osio tulee näkyviin Tehyn toimijoille, jotka kirjautuvat sivustolle. Osiosta löytyvät luottamusmiesten ja ammattiosastojen toimijoiden käyttöön tarkoitetut sisällöt.

Ajankohtaiset sisällöt, kuten tiedotteet, blogit ja uutiset, löytyvät näistä osioista: Jäsenelle, Liity Tehyyn ja Tietoa Tehystä. Toimijoiden osiossa on entiseen tapaan toimijoiden ajankohtaiset.

Sivustohakuun parannuksia

Sivustohakua uusittiin, joten sivuston sisällöt löytyvät entistä helpommin. Hakusanan voi kirjoittaa suoraan ylävalikossa olevan suurennuslasi-ikonin viereen, ja haku antaa tuloksia saman tien. Hakukenttä toimii ylävalikossa jokaisella sivulla.

Ylävalikon haku näyttää rajatun määrän hakutuloksia, kun taas varsinainen hakusivu antaa kaikki hakutermiin liittyvät hakutulokset. Varsinaiselle hakusivulle pääsee klikkaamalla suurennuslasi-kuvaketta, kun on kirjoittanut hakusanan hakukenttään.

Kirjautuminen sivustolle ja asiointipalveluun ennallaan

Sivustolle kirjautuminen ei ole muuttunut. Kun sivustolle kirjautuu jäsenenä, pääsee näkemään vain jäsenille tarkoitettua sisältöä, kuten jäsenetujen lunastamiseen tarvittavia koodeja tai webinaareja. Tehyn toimija saa nähtäväkseen myös Toimijalle-osion, josta löytyy vain toimijoille tarkoitettua sisältöä.

Myös sähköiseen asiointipalveluun kirjautuminen toimii kuten aiemminkin. Asiointipalvelussa voi hoitaa laajasti omia jäsenasioita, mm. päivittää omia tietoja, lähettää kysymyksiä Tehyn asiantuntijoille tai maksaa jäsenmaksun.