Whatsapp julkaisi kanavat Suomessa syksyllä. Niiden kautta esimerkiksi viranomaiset, järjestöt tai urheiluseurat voivat välittää tietoa. Whatsapp on tutkimusten mukaan käytetyin sosiaalisen median palvelu. DNA:n tuoreessa tutkimuksessa 73 % ilmoitti käyttävänsä sitä päivittäin, 91 % vähintään viikottain.
Bluesky on viime aikoina paljon huomiota herättänyt uusi sosiaalisen median alusta, johon rekisteröitymiseen vaaditaan toistaiseksi kutsu. Bluesky on potentiaalinen korvaaja vaikeuksissa painivalle somepalvelu X:lle. Blueskyn käyttäjämäärät kasvavat Suomessa kovaa vauhtia.
– Olemme aina valmiita ketterästi kokeilemaan uusia viestintäkanavia tavoittaaksemme jäsenemme ja sidosryhmämme paremmin, sanoo Tehyn somemanageri Jan-Olof Eriksson.
Tehy viestii jäsenilleen monikanavaisesti. Uutiskirjeet, Tehy-lehti, verkkosivut ja muut somekanavat ovat myös tärkeä osa viestintäkokonaisuutta.