Päivi Laine valittiin vuoden 2024 bioanalyytikoksi

Suomen Bioanalyytikot ry on valinnut turkulaisen Päivi Laineen Vuoden Bioanalyytikoksi. Valinta julkistettiin tänään Laboratoriolääketiedepäivät 2024 -tapahtumassa Helsingissä.

Päivi Lainetta ehdotti Vuoden Bioanalyytikoksi Varsinais-Suomen Bioanalyytikot. Päivi on valmistunut bioanalyytikoksi (amk) vuonna 2000 ja suorittanut ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon (Kliininen asiantuntija) vuonna 2023. Tällä hetkellä hän työskentelee Tyks Laboratorioiden näytelogistiikkakeskuksessa vastuuhoitajana.

Päivi on työuransa aikana työskennellyt Tyks Laboratorioiden eri yksiköissä: muun muassa päivystys- ja automaatiolaboratoriossa sekä erikoiskemialla ja näytteiden käsittelyssä. Koko näytelogistiikkakeskuksen vastuuhoitaja hänestä tuli vuonna 2021.

Varsinais-Suomen Bioanalyytikot kuvaavat Päiviä ystävälliseksi ja erittäin osaavaksi. Hän tekee jatkuvaa kehitystyötä ja puolustaa bioanalyytikoita ja heidän osaamistaan erilaisissa muutostilanteissa sekä tekee tärkeää työtä preanalytiikassa. Päivi korostaa ja tuo esille omassa työssään preanalytiikan asiantuntijuutta.

Vuoden Bioanalyytikko valitaan vuosittain hakemusten perusteella. Ehdotuksia voivat tehdä liiton jäsenet, työyhteisöt, taustayhteisöt tai alueyhdistys. Valinnan tekee hakemusten perusteella liiton hallitus.

Suomen Bioanalyytikot ry on Tehyn yhteistyöjäsenjärjestö.