Liity Tehyyn

Tervetuloa Tehyyn! Voit liittyä ammattiliittoomme, jos olet töissä sosiaali-, terveys- tai kasvatusalalla tai olet näiden alojen opiskelija. Jäseniä on jo yli 160 000, ja olemme Suomen suurin sosiaali-, terveys- ja kasvatusalan ammattiliitto.

Liitymisavustaja

• Tehyyn liittyminen käy helposti, kerro vain tietosi liittymisavustajallemme.
  • Voit liittyä varsinaiseksi jäseneksi tai opiskelijajäseneksi.
  • Aikaa menee noin 5 minuuttia.

Liittyessäsi voit valita, liitytkö myös Terveydenhuoltoalan työttömyyskassan jäseneksi. Kassan jäsenyys antaa sinulle turvan, jos jäät työttömäksi tai joudut lomautetuksi. Maksamme työttömyyskassan jäsenmaksun puolestasi!

Tehyn jäsenyys alkaa liittymislomakkeen lähettämispäivästä ja on heti voimassa.

Arvomme kaikkien 31.12.2024 mennessä liittyneiden kesken matkalahjakortin. Liityttyäsi Tehyn jäseneksi voit valita liittymislahjan!

Opiskelijajäsenyys

Opiskelijajäsenyys on maksuton, jos opiskelet päätoimisesti sosiaali-, terveys- tai kasvatusalan perustutkintoa. Kaikki Tehyn jäsenedut kuuluvat jäsenyyteen! Lisäksi opiskelijajäsenet saavat vapaa-ajan tapaturmavakuutuksen. Lue lisää opiskelijajäsenyydestä

Jäikö jokin mietityttämään?

Mietitkö, onko Tehy sinulle oikea ammattiliitto tai voitko ylipäätään liittyä jäseneksi? Lähetä meille viesti lomakkeella, niin olemme yhteydessä sinuun ja jutellaan asiasta!

Miksi kannattaa olla tehyläinen?

Kaikilla Tehyn jäsenillä on yhteinen tavoite. Haluamme parantaa palkkaa, työn ehtoja ja työoloja.

Tehy auttaa sinua asioissa, jotka liittyvät työhön ja työsuhteeseen. Saat apua esimerkiksi, jos et ymmärrä työsopimusta tai epäilet, että palkkasi on väärin. Kun olet Tehyn jäsen, sinun ei tarvitse selvittää yksin vaikeita asioita. Kun liityt jäseneksi, turvaat oman työelämäsi ja tuet hyviä työehtoja ja palkkausta.

Saat apua ja turvan työelämään. Mutta myös iloa ja energiaa! Tuemme toisiamme kaikissa työelämän käänteissä.

Kuka voi liittyä?

Tehy on moniammatillinen liitto – Tehyyn voivat kuulua kaikki sosiaali-, terveys-, kasvatus- ja kuntoutusalan koulutetut ammattilaiset ja alalle opiskelevat. Tahdomme ja uskallamme ajaa yhdessä etuamme. Katso millaisia tutkintoja ja ammattinimikkeitä tehyläisillä on.

Jäsenmaksu

Jos olet työssäkäyvä jäsen, jäsenmaksusi on 1,1 % veronalaisesta palkkatulostasi. Siihen sisältyy Terveydenhuoltoalan työttömyyskassan jäsenmaksu, kun liityt myös kassan jäseneksi.

Ensimmäistä alan tutkintoa ja päätoimisesti Tehyn perustutkintoa suorittavalle opiskelijajäsenyys on maksuton!

Hoitajat juttelevat

Saan Tehyyn kuulumalla parhaimman mahdollisen asiantuntija-avun ja tuen, kun tarvetta on. Olen yksi yksittäinen hoitaja, mutta juuri Tehyyn kuulumalla saan omankin ääneni, mielipiteeni paremmin kuuluviin! Tehyn jäsenenä saan myös paljon henkilökohtaisia etuja.

Tehyn jäsenen vastaus siihen, miksi hän kuuluu Tehyyn